Korfu: dag 8

I går var vi veldig sporty og kjørte denne "vannsofaen". Det var skikkelig gøy, men jeg trodde jeg skulle dø da hele greia tippet over og vi kjørte mer eller mindre opp ned. Jeg hylte, og hylte, og hylte og hylte. Haha, dere skulle sett meg.. Men, det var veldig gøy. Vi fikk kjøre unormalt lenge også, så det var absolutt verdt det! Etter en ganske interessant og morsom biltur på kvelden dro vi på restaurant og spiste pizza. Nam!

Korfu: dag 7

Fikk til og med kjøpt venninnegaver i går ↑↑

I går var vi i Korfu by for andre gang. Det var veldig, veldig varmt å gå rundt i varmen, men det var verdt det fordi det er så koselig der. Pizza, frozen yogurt, små caféer og kakeboder, trange handlegater og slitte, sjarmerende bygninger og smug. Jeg tror jeg har blitt litt forelsket i denne lille byen. Har dessuten hørt rykter om at det skal bli enda varmere her utover uken. Buhu, jeg vil ikke hjem.

Korfu: dag 6

Korfu: dag 5

Korfu: dag 4 - Bytur

I går var vi en liten tur i Korfu by. Byen viste seg å være overraskende stor og fin, og vi fant både lekre butikker, god lunsj og frozen yogurt. Det var faktisk så mye å se på at vi fikk dårlig tid. Så dårlig tid at jeg nesten ikke rakk å ta bilder til dere! Derfor skal vi tilbake til uken for å kikke mer, wohoo. Skal prøve å få tatt bilder av gårsdagens skatter også. Vil ikke røpe hva jeg har kjøpt meg, men er SÅ fornøyd. ♥

Korfu: dag 3 - Båttur til den blå lagunen

I går var vi på båttur til en blå lagune like ved Korfu. Det var en skikkelig fin tur med veldig bra opplegg! Først kjørte båten vår til en liten, blå lagune slik at vi fikk bade i det vakre vannet. Jeg har aldri sett så fint vann før. Vi kunne stå på toppen av båten og se alle fiskene som svømte rundt (se bilde). Sykt! Amanda og jeg tok til slutt på oss dykkemasker og svømte rundt med fiskene. Det var helt vilt. Vi kunne se fiskene så tydelig at det var skummelt. Tror faktisk vi var mer redde enn fiskene, som mer eller mindre fulgte etter oss. Etter litt bading i den blå lagunen kjørte båten videre til en havn på det greske fastlandet. Der kikket vi i butikker og spiste ekstremt god pizza. Båtturen endte med bading i en annen nydelig, blå lagune, før vi kjørte tilbake til Korfu og hotellet. Perfekt dag!

Korfu: dag 2

Vi har oppdaget verdens beste is! På innsiden av det hvite sjokoladetrekket skjules tidenes diggeste oreo-is med store oreo-biter. NAM.

Turisten, hehe. Er man på ferie, så er man på ferie. Bademadrass er must!

Én av de mange fine strandbarene her.

Vi måtte le litt da vi oppdaget at noen hadde plassert en solseng midt ute på havet. På toppen av denne... haugen.

Dette bildet er dedikert til vår kjære venninne Caroline som flytter til USA til høsten. Da vi fant dette skiltet i butikken ble vi triste.
Vi kommer til å savne deg, gull! Gleder oss enormt til å tilbringe dagene før du drar sammen med deg ♥

♥ ♥ ♥
I går var enda en perfekt dag her på Korfu. Den bestod av pannekaker til frokost, en lang dag på stranden og litt titting i butikker.
I dag har vi vært på båttur! Gleder meg til å vise dere bilder og fortelle dere mer i morgen :D  Mange klemmer fra Mariken.

Korfu: dag 1

Hei fine dere! I går tilbrakte vi vår første dag her på Korfu. Både Korfu og Hellas er helt nytt for meg, men jeg elsker dette stedet allerede! Hotellet vårt ligger på Sandy Beach, en skikkelig fin og rolig strand med søte, små strandbarer og helt klart, blått vann. Dagen i går gikk til å utforske det gigantiske hotellet (som er en liten by i seg selv), spise oss mette på all-inclusive-mat, dykke i det fine vannet på stranden og lese koselige bursdagsgratulasjoner på facebook. Jeg fylte nemlig sytten år i går! Hurra :D Men nå må jeg løpe av gårde. Sola og stranda venter!