Villajoyosa 01.-07. august 2013

Etter Granada ble jeg med Sarah videre til Villajoyosa. Der bodde vi i en koselig, liten leilighet helt nede ved stranden sammen med de skjønne foreldrene hennes. Det var såå kos! Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare de 7 neste dagene. De gikk så utrolig fort, til tross for at vi så vidt sov! Vi ble kjent med noen lokale, og var med dem nesten hver dag. Ellers latet vi oss på stranden med vannmelon, dro på marked, var i fornøyelsesparken Terra Mitica, spiste paella og tok toget til Benidorm for å teste ut nattlivet der. Vi ble også stamkunder på Grand Cafe Sam, et helt fantastisk sted med aaalt for god mat, og aaalt for god sangria. Småfnisete og stappmette gikk vi ut av restauranten klare for nye eventyr. Og eventyr ble det! Vet ikke om jeg noen gang takket deg - men takk, Sarah. Takk for en fantastisk uke, og takk for at du er du. SÅ glad for at jeg deler disse minnene med deg ♥

Granada 29.-31. juli 2013

Andre stopp på reisen vår i sommer var Granada. Fooor en vakker by! Vi var der bare i 2 dager, men jeg rakk likevel å falle pladask. Skal definitivt tilbake, for det var såå mye vi ikke rakk (bl.a. arabisk spa, de kjente tapasgatene, og utestedene Mae West og Granada Diez). De fleste bildene over er fra Alhambra, et palass som står på UNESCOs verdensarvliste og er en av Spanias største turistattraksjoner. Obligatorisk å se om man drar til Granada! Det var dødsfint, og vi angrer ikke i det hele tatt på at vi brukte så mye av den knappe tiden vår på det.

Vi ble også kjempefornøyde med leiligheten vi leide gjennom Urban Suites. Super pris, supersentralt og supert Wi-Fi (hehe). Absolutt et bosted jeg kan anbefale! Helt til slutt må jeg utpeke byens mange Zara-butikker (beste jeg har vært i) og den lille, eksotiske isbaren ved Paseo de los Tristes.. ♥

Marbella 24.-29. juli 2013

Spania-turen vår i sommer startet med 5 fantastiske dager i fine Marbella! Vi bodde hos Caroline, bestevenninnen vår, så jeg har ingen hoteller/leiligheter å anbefale dere. MEN, jeg kan anbefale veldig mye annet kos. Her er en liste over noen av tingene du må få med deg om du drar til Marbella:

☀ Dra til gamlebyen! Gå gjennom de sjarmerende smågatene, spis kuleis, kikk i de lokale småbutikkene og ta bilder mellom fargerike bygninger og blomster. Tapas på Plaza de los Naranjos anbefales også!

☀ Dra på shopping på kjøpesenteret La Cañada. Der har de alt du trenger av butikker :) Topshop inkludert!

☀ Spis lunsj og dans på bordene på Nikki Beach! Vi var der på en søndag, og det var såå gøy! Aldri opplevd lignende.. Marbella Beach House anbefales også for lunsj. Nam nam nam!

Middag: spis indisk mat på Mumtaz, i Puerto Banús. Maten var fantastisk, og Puerto Banús er også verdt å få med seg. Fancy og luksuriøs marina med gigantiske yachter parkert på rekke og rad!

☀ Når det gjelder utesteder, så var vi på Olivia Valere og Funky Buddha. Veldig eksklusive steder, men utrolig gøy å prøve ut det òg! Vi likte Funky Buddha best. Der var det sykt bra stemning og masse folk (kan selvfølgelig ha med dagene vi dro på å gjøre også). Pass på å vorse hjemme forresten. Vi snakker 15 euro for en liten flaske vann og 200 euro for bord.. Med andre ord: dra hit om du vil danse, ikke sitte!

PS: husk at det er masse nordmenn i Marbella. Vi gikk på et par smell for å si det sånn, haha!

Må nesten avslutte med sangen som gikk på repeat da vi var der nede! Ahh, ingen ting som minner meg mer om Spania-turen enn denne. Kiiiiler i magen ♥ ♥